Importanța comunicării
duminică, 2 august

„Încredinţează [aceste adevăruri] unor oameni de încredere, care să fie în stare să-i înveţe pe alţii.” (2 Timotei 2:2, NTR)

Am să îți dau un sfat care a fost testat de-a lungul timpului și care te va ajuta să obții rezultatele pe care le dorești în viață: învață să comunici bine. Dacă te afli într-o poziție de lider în biserică, la locul de muncă sau acasă, trebuie să înveți să comunici bine cu oamenii ca să poți avea succes. Unul dintre lucrurile pe care și le dorește orice angajat în raport cu superiorii săi este o comunicare mai bună. Din păcate, când acei angajați ajung la rândul lor în poziții de conducere, uită să comunice cu cei aflați în subordinea lor.

Nu așa a procedat Sally Frame Kasaks când a devenit director general al lanțului de magazine de îmbrăcăminte Ann Taylor. Ea a implementat o nouă strategie care punea accentul pe calitatea produselor și pe „o mai bună comunicare cu angajații la toate nivelele”. În decurs de un an, vânzările au crescut cu peste 30%.

Paul Kahn a avut o idee asemănătoare când a ajuns în fruntea companiei Safeguard Services.  El i-a cerut directorului administrativ, Richard Interdonato, să modifice strategia internă a companiei în așa fel încât să pună accentul pe trei aspecte: 1) Deschidere. Angajații să aibă acces mai ușor la cei aflați în poziții de conducere. 2) Vizibilitate. Interdonato a petrecut 40% din orele sale de muncă „pur și simplu stând de vorbă cu oamenii”. 3) Comunicare. Informațiile erau comunicate prin intermediul unui buletin zilnic și în cadrul unor întâlniri deschise și frecvente cu angajații. Strategia aceasta a funcționat. În decurs de un an, încasările au crescut cu 13,1%.

Când ajungi în poziții de conducere, amintește-ți care sunt problemele care îi preocupă pe cei aflați în subordinea ta. De ce? Pentru că oricât de măreață ar fi viziunea ta, fără cooperarea și angajamentul celor pe care îi conduci, această viziune nu va putea fi pusă niciodată în practică. Pavel, care a fost un maestru al comunicării, scria: „Încredinţează [aceste adevăruri] unor oameni de încredere, care să fie în stare să-i înveţe pe alţii.”